Удружење осигуравача Србије
Зелена карта
Коме да пријавим штету коју је проузроковао возач аутомобила са страним таблицама у Србији?
Уколико осигуравајуће друштво штетника има кореспондента (осигуравајуће друштво у Србији које у име друштва из иностранства уговорно врши обраду и исплату по штетама) на територији Србије, потребно је да се оштећени директно обрати кореспонденту. У супротном, одштетни захтев се подноси Бироу зелене карте.
Шта се дешава уколико се незгода догоди на територији друге државе?
Уколико је незгоду проузроковао осигураник из државе у којој се догодила незгода, оштећени подноси захтев осигуравачу штетника директно, јер се догађај сматра њиховом домаћом штетом или тзв. штетом по полиси. У случају да је незгода проузрокована возилом иностране регистрације, онда се захтев подноси Бироу зелене карте државе настанка незгоде.
Шта је све потребно од документације за пријаву штете?
Захтев за накнаду штете, комплетан записник о извршеном увиђају саобраћајне незгоде или уредно попуњен Европски извештај о незгоди, решење судије за прекршаје-кривична пресуда, зелена карта штетника, записник о оштећењу возила са фото-документацијом у боји, лекарска документација, рачун о поправци возила (ако је возило поправљено) или обрачун штете, фотокопија саобраћајне и возачке дозволе, као и фотокопија личне карте.
Ко сачињава записник о оштећењу возила?
Записник сачињава овлашћени проценитељ осигуравајућег друштва код кога је оштећени осигуран, или овлашћени вештак саобраћајно-машинске струке.
Колико траје обрада предмета по основу одговорности иностраног возила?
Рок је, по Закону, до 90 дана, уз услов постојање комплетне документације неопходне за обраду и исплату штете.
Шта је осигуравајуће покриће?
Осигуравајуће окриће, у смислу накнаде штете по основу незгоде настале употребом моторног возила инсотране регистрације (ауто одговорност), је потврда да је возило којим је причињена штета било осигурано полисом осигурања од аутоодговорности или да поседује валидну зелену карту на дан незгоде. У међународним штетама (штете причињење употребом возила иностране регистрације на територији посећене земље), осигуравајуће покриће може пружити осигуравач који је издао полису/зелену карту, или Биро зелене карте земље порекла тог возила.
Колико се чека на осигуравајуће покриће?
Рок за доставу (потврду) осигуравајућег покрића у Систему зелене карте је шест недеља (42 дана) од дана захтева који је упућен Бироу зелене карте земље порекла возила. Уколико нема одговора на захтев за потврду покрића у наведеном року, сматра се је осигуравајуће покриће постоји.
Шта се дешава уколико је одбијено осигуравајуће покриће за возило или ако је незгоду проузроковало непознато или неосигурано возило?
Одштетни захтев се прослеђује Гарантном Фонду.
Шта се дешава са штетама које причине страна возила која немају одговарајућу међународну исправу? Ко надокнађује штету?
Ове штете плаћа Гарантни фонд, али по претходној провери Бироа зелене карте.
Да ли постоји могућност за накнаду материјалне штете код НН возила?
Не постоји. Али, у смислу Закона о обавезном осигурању у саобраћају постоји могућност само у случају постојања повреда, које су захтевале болничко лечење.
Како и ко одређује висину штете (материјалне и/или нематеријалне)?
Висина материјалне штете се одређује на основу обрачуна које израђују стручњаци/вештаци разних струка а на основу документације коју доставља оштећени (записници о оштећењу, фотографије, рачуни, потврде и извештаји итд). Висина нематеријалне штете се утврђује на основу медицинског вештачења.
Да ли могу да поправим или отуђим ауто док се одштетни захтев не реши?
Да, уколико није потребно доставити допунску документацију везану за оштећења на возилу.
Да ли је потребна зелена карта за Црну Гору и Босну и Херцегвину?
Не. Списак земаља за које јесте или није неопходна зелена карта налази се на интернет страници Удружења осигуравача, и редовно се ажурира.
У ком случају се плаћа гранично осигурање?
Уколико возило приликом преласка границе не поседује зелену карту (није издата или је издата али је лице које управља возилом тренутно нема у поседу), или је у питању возило које носи регистарску ознаку земље која није чланица Система зелене карте.
Да ли штетници који су исплатили штету имају право да се регресирају из средстава Гарантног фонда?
Немају.
Да ли штете изазване тракторима, мопедима и сл потпадају под обавезу Гарантног фонда?
Да, од децембра 2009.године.
Коме се упућује приговор на рад осигуравајућих друштава и питања везана за улогу УОС у томе?
Упућују се Народној банци Србије. УОС нема надлежности по том питању.
Каква је техника плаћања?
Плаћање обавезно иде преко рачуна, а у случају да иде преко трећих лица потребно је оверено пуномоћје, не старије од 6 месеци.
Уколико осигуравајуће друштво штетника има кореспондента (осигуравајуће друштво у Србији које у име друштва из иностранства уговорно врши обраду и исплату по штетама) на територији Србије, потребно је да се оштећени директно обрати кореспонденту. У супротном, одштетни захтев се подноси Бироу зелене карте.
Уколико је незгоду проузроковао осигураник из државе у којој се догодила незгода, оштећени подноси захтев осигуравачу штетника директно, јер се догађај сматра њиховом домаћом штетом или тзв. штетом по полиси. У случају да је незгода проузрокована возилом иностране регистрације, онда се захтев подноси Бироу зелене карте државе настанка незгоде.
Захтев за накнаду штете, комплетан записник о извршеном увиђају саобраћајне незгоде или уредно попуњен Европски извештај о незгоди, решење судије за прекршаје-кривична пресуда, зелена карта штетника, записник о оштећењу возила са фото-документацијом у боји, лекарска документација, рачун о поправци возила (ако је возило поправљено) или обрачун штете, фотокопија саобраћајне и возачке дозволе, као и фотокопија личне карте.
Записник сачињава овлашћени проценитељ осигуравајућег друштва код кога је оштећени осигуран, или овлашћени вештак саобраћајно-машинске струке.
Рок је, по Закону, до 90 дана, уз услов постојање комплетне документације неопходне за обраду и исплату штете.
Осигуравајуће окриће, у смислу накнаде штете по основу незгоде настале употребом моторног возила инсотране регистрације (ауто одговорност), је потврда да је возило којим је причињена штета било осигурано полисом осигурања од аутоодговорности или да поседује валидну зелену карту на дан незгоде. У међународним штетама (штете причињење употребом возила иностране регистрације на територији посећене земље), осигуравајуће покриће може пружити осигуравач који је издао полису/зелену карту, или Биро зелене карте земље порекла тог возила.
Рок за доставу (потврду) осигуравајућег покрића у Систему зелене карте је шест недеља (42 дана) од дана захтева који је упућен Бироу зелене карте земље порекла возила. Уколико нема одговора на захтев за потврду покрића у наведеном року, сматра се је осигуравајуће покриће постоји.
Одштетни захтев се прослеђује Гарантном Фонду.
Ове штете плаћа Гарантни фонд, али по претходној провери Бироа зелене карте.
Не постоји. Али, у смислу Закона о обавезном осигурању у саобраћају постоји могућност само у случају постојања повреда, које су захтевале болничко лечење.
Висина материјалне штете се одређује на основу обрачуна које израђују стручњаци/вештаци разних струка а на основу документације коју доставља оштећени (записници о оштећењу, фотографије, рачуни, потврде и извештаји итд). Висина нематеријалне штете се утврђује на основу медицинског вештачења.
Да, уколико није потребно доставити допунску документацију везану за оштећења на возилу.
Не. Списак земаља за које јесте или није неопходна зелена карта налази се на интернет страници Удружења осигуравача, и редовно се ажурира.
Уколико возило приликом преласка границе не поседује зелену карту (није издата или је издата али је лице које управља возилом тренутно нема у поседу), или је у питању возило које носи регистарску ознаку земље која није чланица Система зелене карте.
Немају.
Да, од децембра 2009.године.
Упућују се Народној банци Србије. УОС нема надлежности по том питању.
Плаћање обавезно иде преко рачуна, а у случају да иде преко трећих лица потребно је оверено пуномоћје, не старије од 6 месеци.