ПОЛИТИКА О КОЛАЧИЋИМА/БЕЛЕШКЕ

На ввв.уос.рс [у даљем тексту „Сајт“] Удружења осигуравача Србије, у даљем тексту који се назива: („АСИ“ или „ми“, или „нас“) настоји да поштује приватност и безбедност свих података које прикупљамо од корисника и посетилаца који користе нашу веб страницу. Делујемо као контролор према Закону о заштити података о личности („Службени гласник РС” 87/2018) – „ Закон” и Уредба (ЕУ) 2016/679 Европског парламента и Савета од 27. априла 2016. заштите физичких лица у погледу обраде личних података и на слободном кретање таквих података и укидање Директиве 95/46/ЕЦ (ГДПР). Ова Политика колачића описује типове колачића које користимо на веб локацији, сврхе њиховог коришћења, периода складиштења колачића на терминалну опрему и начин на који корисници могу да поступају у вези са њима у складу са Законом и ГДПР.

1. Шта су колачићи?

Колачић (који се такође назива ХТТП колачић, веб колачић, Интернет колачић и колачић претраживача) је мала датотека која се обично састоји од слова и бројева коју чувамо у вашем прегледачу или на чврстом диску вашег уређаја, ако се слажете, када приступите нашој веб локацији. Ови колачићи нам омогућавају да вас разликујемо од других корисника веб странице и помажу нам да вам пружимо добро искуство када прегледате веб локацију, а такође нам омогућавају да побољшамо веб локацију. Колачић се састоји од следећих компоненти: Име, вредност и нула или више атрибута (парови име/вредност) који чувају информације као што су истек колачића, домен и ознаке (као што су безбедно и само ХТТП).

2. Коју врсту колачића користимо?

Колачићи сесије су неопходни за функционисање веб странице и омогућавају веб локацији да повеже радње корисника током сесије претраживача. Могу се користити у различите сврхе, као што је памћење шта је корисник ставио у своју корпу за куповину, или за сигурност када корисник приступа Интернет банкарству, или за олакшавање или коришћење веб поште. Ови колачићи сесије истичу након сесије прегледача, тако да се не чувају дуже. Трајни колачићи се чувају на уређају корисника између сесија прегледача, што омогућава да се запамте преференције или радње корисника на веб локацији (или у неким случајевима на различитим веб локацијама). Трајни колачићи се могу користити у различите сврхе, укључујући памћење преференција и избора корисника приликом коришћења сајта или за циљано оглашавање. Колачићи прве стране су колачић чији ће атрибут домена одговарати домену који је приказан у адресној траци веб претраживача. Било да је колачић „прва“ или „трећа“ страна односи се на веб локацију или домен који поставља колачић. Колачићи прве стране у основи су колачићи које поставља веб локација коју је посетио корисник – веб локација приказана у УРЛ прозору. Колачић треће стране припада домену различитом од оног приказаног у адресној траци. Колачићи треће стране су колачићи које поставља домен који није онај који корисник посећује. Ако корисник посети веб локацију и посебна компанија постави колачић преко веб странице, то би био колачић треће стране. Ова врста колачића се обично појављује када веб странице садрже садржај са спољних веб локација, као што су рекламе на банеру. Ово отвара потенцијал за праћење историје прегледања корисника и често га користе оглашивачи у настојању да сваком кориснику прикажу релевантне рекламе. Од 2014. године, неке веб странице су постављале колачиће читљиве за преко 100 домена трећих страна. У просеку, једна веб локација је постављала 10 колачића, са максималним бројем колачића (прве и треће стране) преко 800. Пиксел је мала слика која се може наћи на веб страницама и имејловима, а захтева позив (који пружа информације о уређају и посети) нашим серверима да би се пиксел приказао на тим веб страницама и имејловима. Веб локација користи пикселе да сазна више о интеракцијама корисника са садржајем е-поште или веб садржајем, као што је да ли је корисник ступио у интеракцију са огласима или објавама. Пиксели такође могу омогућити веб локацији и трећим странама да постављају колачиће у претраживач корисника.

3. Ко су корисници наше веб странице?

Претплатник на веб страници означава клијента или особу која је уговорна страна са нама као пружаоцем јавних електронских комуникационих услуга. У овом контексту, ИМГГИ-јеви истраживачи су претплатници. Корисник или посетилац је било који појединац који користи јавни електронски комуникациони сервис. У овом контексту, корисник би била особа која седи за рачунаром или користи мобилни уређај за претраживање интернета.

4. Како користимо колачиће и пикселе?

Користимо колачиће сесије на веб локацији за њено техничко функционисање, колачиће за интернет маркетинг за оглашавање и аналитичке колачиће за прикупљање статистике. Веб-сајт користи колачиће следећих трећих страна: Гоогол аналитицс за статистику; Гоогле ознаке за поновно оглашавање (код) за маркетинг; Гоогле геотагови за локацију, Фацебоок аналитика за статистику, Фацебоок пиксели за оглашавање и Гоогле административни алати за одржавање перформанси веб странице у резултатима претраге. 4.1 Веб аналитика Гоогле аналитика, којом управља Гоогле Инц., 1600 Ампхитхеатре Паркваи, Моунтаин Виев, ЦА 94043, Сједињене Америчке Државе, користи се за праћење активности корисника на веб-сајту, као што су трајност сесије, странице по сесији, стопа посете само једне странице итд., заједно са информацијама о извор саобраћаја. Приступ Гоогле аналитике је да прикаже податке високог нивоа за повремене кориснике и детаљније податке даље у скупу извештаја. Анализа Гоогле аналитике може да идентификује странице са лошим учинком помоћу техника као што су визуелизација тока тока, одакле долазе посетиоци, колико дуго су остали на веб локацији и њихов географски положај. Такође пружа напредније функције, укључујући прилагођену сегментацију посетилаца. Гоогле аналитиц користи колачиће да би помогао у анализи коришћења овог сајта и састављању извештаја о активностима на веб локацији. Ове информације неће бити прослеђене трећим лицима. Одабиром од стране становника Европе и одбијањем од стране становника Србије за коришћење колачића, колачић се чува на вашем рачунару који нам говори да нам (није) дозвољено да обрађујемо ваше податке. Имајте на уму да ваш приговор остаје важећи само док је овај колачић ускладиштен на вашем систему. Ови колачићи се не користе да би вас лично идентификовали. Они су само ту да би веб-сајт боље функционисао за вас. Они нам омогућавају да препознамо и пребројимо број корисника и да видимо како се посетиоци крећу по веб локацији када је користе. Ово нам помаже да побољшамо начин на који веб локација функционише, на пример тако што ћемо се побринути да корисници лако пронађу оно што им је потребно. Прочитајте више о појединачним аналитичким колачићима које користимо и како их препознати у Гоогле обавештењу о колачићима [линк]. Коришћењем статистике Гоогле аналитике знамо да су многи наши корисници, на пример: – Мушко или женско – Колико година имају – Да ли имају велико интересовање за технологију – Тамо где раде, на пример у финансијским или инвестиционим услугама, и – Како пратити одређене кориснике. Ова функција може бити невероватно корисна за кампање за поновно оглашавање. 4.2 Гоогле-ови колачићи за поновно оглашавање Користимо колачиће за поновно оглашавање као један од најважнијих алата у алатима дигиталног трговца. Поновно оглашавање нам омогућава да пратимо кориснике који су посетили веб локацију, али нису предузели радњу. Када посетиоци једном напусте веб локацију, колачићи за поновно оглашавање им приказују огласе на другим веб локацијама. Ремаркетинг нам омогућава да повећамо стопе конверзије и поврат улагања (РОИ), јер је већа вероватноћа да ће претходни посетиоци сајта који су већ упознати са нашом услугом постати посетиоци или извршити друге вредне радње на веб локацији. Ремаркетинг се може омогућити у кампањама на Мрежи за претрагу и Мрежи мултимедијалног оглашавања, као иу иницијативама за друштвено оглашавање. Користимо Гоогле кодове за поновно оглашавање да евидентирамо када корисници прегледају одређене странице или предузму одређене радње на веб локацији. Ово нам омогућава да обезбедимо циљано оглашавање у будућности. 4.3 Колачићи Гоогле Геотагс за локацију Геотаг је програм отвореног кода написан на Јави који се лако може превести на различите језике. Омогућава нам да упаримо информације о датуму/времену са фотографија као личних података са информацијама о локацији са ГПС јединице или са Гоогле мапе. Главне карактеристике колачића Геотаг Геотагс су: – Преносивост коришћеног изворног кода; – Графички кориснички интерфејс за једноставно додавање информација о локацији вашим фотографијама; – Интелигентни алгоритми за подударање који аутоматски усклађују ГПС податке са вашим фотографијама; – Фино подесите локацију користећи Гоогле мапе и Гоогле Еартх; – Додели називе локација фотографијама и. – Подржава превише формата датотека као што су ЈПЕГ/ЈПГ датотеке и многе датотеке специфичне за РАВ камере (Сони, Цанон, Кодак, Адобе, Епсон, Мамииа, Минолта, Никон, Олимпус, Пентак, Фуји, Панасониц).

5. Колачићи друштвених медија

The Website is active on several social media platforms such as Facebook, Twitter, YouTube and LinkedIn to strengthen our online presence and visibility of the IMGGI research results. When you are browsing the Website, it does not set cookies with the display of links to our social media channels. You can also follow links from our website to social media and social networking services: Twitter, Facebook and LinkedIn. By clicking on the social media buttons on our website, you will be re-directed to the relevant sites, which have their own cookie and privacy policies over which we have no control. The display of our Twitter feed on this website uses a third party cookie-free component. Clicking on the Twitter icon on this website will re-direct you to the Twitter site, which has its own cookie and privacy policies over which we have no control. 5.1 Facebook advertising Since Facebook, managed by Facebook Inc., 1 Hacker Way Menlo Park, CA 94025, gets data from their users, who are above 16 years old, and enter it voluntarily on their profile with the personal data such as master data, age, location, and interests, they have a good idea of who users are and what they like? Collected subject’s data are: First name, last name, Email address, Contact phone and Company. Another behavioral data that visitors can select from box, are:  How much do you currently spend per month on graphic design services? (To be selected);  On average, how many creative projects do you have per week? (To be selected)  Which role best describes you? (To be selected)  How experienced are you in this job? (To be selected)  Are you comfortable using email to make creative requests? (YES, NO) Those data can serve us to target unmistakably ads that show them products or services that they are likely to get, sites they tend to like or to attend. Every Facebook ad has a few features that allow a user to be sure that it’s an ad:  A “Sponsored” tag right underneath the name of the page that is advertising to you.  A unique “Like Page” button, in the top right corner, that’s never visible on regular posts.  A call-to-action or CTA, predefined set of buttons, in the bottom right corner, which might say one of the following things:  a “sponsored” tag, below the name of the site,  the prompt to like the page in the top right corner, and  a call-to-action button (CTA) in the bottom right corner. 5.2 Фацебоок аналитика Фацебоок аналитика или Фацебоок Инсигхтс је моћан и бесплатан алат за аналитику који нам омогућава да лако меримо перформансе наше веб странице на Фејсбуку. Инсигхтс прати свиђања, приказе страница, досег и још много тога. Фацебоок аналитика нам помаже да разумемо ко је најангажованија публика и како они ступају у интеракцију са нашом страницом. Разумевање метрике наше Фацебоок странице даје нам информације које су нам потребне да бисмо били сигурни да правимо садржај стављамо пред праву Фацебоок публику. Помаже нам да радимо са Фацебоок-овим алгоритмом, уместо да само шаљемо садржај у празнину и надамо се да ће га неко видети. Пошто је наш циљ на друштвеним медијима да повећамо број пратилаца што је брже могуће, можемо видети како су се лајкови и досег наше странице променили у последњих седам дана. Онда када видимо да се образац развија или желимо да научимо више, можемо да копамо дубље у друге одељке. Одељак „Свиђања странице“ је одлично место за праћење укупног раста наших пратилаца и за разумевање извора ових лајкова, као што су органски постови на нашој страници или рекламна кампања на Фејсбуку. Можемо да сузимо фокус на одређене временске периоде кликом или превлачењем да бисмо изабрали период на било ком од графикона. Ово нам може помоћи да изолујемо ефекте одређене рекламне кампање или серије постова. Одељак Пост Реацх нам даје преглед колико људи је видело садржај са наше странице и како су ступили у интеракцију са њим. 5.3 Гоогле алатке за вебмастере Гоогле алатке за вебмастере (ГВТ) или Гоогле Сеарцх Цонсоле је бесплатна услуга за вебмастере или администраторе веб локација која нам помаже да проценимо и одржавамо перформансе веб локације у резултатима претраге, проверавајући статус индексирања и оптимизујући видљивост веб локације. Не морамо да користимо ГВТ да би се веб локација појавила у резултатима претраге, али нам може понудити вредне информације које могу помоћи у нашим маркетиншким напорима. ГВТ је суштинска компонента за комуникацију вебмастера са Гоогле-ом. ГВТ нам омогућава да разликујемо проблеме са веб страницом и чак можемо да је ажурирамо у вези са тим да ли је веб локација заражена нападима малвера или не. Поред тога, користимо кодове који препознају уређај посетиоца веб локације, његов оперативни систем и резолуцију да бисмо оптимизовали приказ веб локације на платформи посетиоца.

6. Мере приватности података

Наша веб локација је конфигурисана да чува колачиће прве стране који истичу након 13 месеци. Колачићи које користимо омогућавају нам да пратимо следеће информације о посетиоцима. Користимо ове информације за припрему збирних, анонимних статистичких извештаја о активностима посетилаца, као што следи: – ИП адреса (маскирана) – Локација: земља, регион, град, приближна географска ширина и дужина (геолокација) – Датум и време захтева (посета сајту) – Наслов странице која се прегледа (Паге Титле) – УРЛ странице која се прегледа (УРЛ странице) – УРЛ странице која је била прегледана пре тренутне странице (УРЛ упућивача) – Резолуција екрана уређаја корисника – Време у временској зони локалног посетиоца – Датотеке на које је кликнуто и које су преузете (Преузми) – Везе ка спољном домену на које је кликнуто (излазна веза) – Време генерисања страница (време које је потребно да веб-сервер генерише веб странице, а затим их преузме посетилац: брзина странице) – Главни језик прегледача који се користи (заглавље Аццепт-Лангуаге) – Верзија прегледача, додаци за прегледач (ПДФ, Фласх, Јава, …) верзија оперативног система, идентификатор уређаја (заглавље Усер-Агент) – Језик посећене странице – Кампање – Претрага сајта – Догађаји. Да би се побољшала тачност направљених извештаја, информације се такође чувају у колачићима прве стране са наше веб странице, а затим их прикупљају колачићи треће стране: – Случајни јединствени ИД посетиоца; – Време прве посете за одређеног посетиоца; – Време претходне посете за одређеног посетиоца, и – Број посета за одређеног посетиоца. Задржавамо потпуну контролу над подацима прикупљеним путем колачића прве стране тако што их чувамо на серверу, заштићен и контролисан од стране администратора веб странице. Да бисмо спречили хакерске активности, наш веб сајт прикупља податке о ИП адресама и корисницима веб сајта који покушавају да продру у наш бацкоффице и ЦМС систем и након два неуспешна покушаја блокира одговарајућу ИП адресу.

7. Како контролисати колачиће?

Управљајући колачићима у претраживачу корисника, сваки корисник може да контролише и/или брише колачиће по жељи. Корисник може да избрише све колачиће који се већ налазе на његовом/њеном рачунару и он/она може да подеси већину претраживача да спречи њихово постављање. Већина претраживача омогућава корисницима да: – погледајте које колачиће имате и избришите их појединачно, – блокира колачиће трећих страна, – блокирати колачиће са одређених сајтова, – блокирајте постављање свих колачића, – избришите све колачиће када затворите претраживач. Ако корисници одлуче да избришу колачиће, требало би да буду свесни да ће све поставке бити изгубљене. Такође, ако потпуно блокирају колачиће, многе веб локације (укључујући веб локацију) можда неће радити исправно.

8. Како добити вашу сагласност?

Наша политика колачића наводи да сагласност за колачић треба добити од претплатника или корисника. У пракси, власник веб странице можда неће моћи да направи разлику између сагласности коју је дао претплатник или корисник. Кључно је да је дат важећи пристанак.
У случају да корисник жели да преузме истраживачки рад, трајни колачић прве стране се користи за персонализацију корисничког искуства. У већини случајева корисник ће већ прихватити одредбе и услове за преузимање папира. Начин на који се колачићи користе је јасно и посебно на видном месту у овом процесу прихватања ових услова у „Преференцес колачића“ поред поља „Прихватам“. Када се добије ова сагласност, опција се неће морати пружати сваки пут када се користи преузимање папира. Унос текста Прихвати без читања додатних информација зависи од посетиоца. Преференције за унос колачића сваки посетилац ће имати могућност да буде обавештен и да може да изабере коришћење колачића на веб локацији.

Користећи ову технику можете осигурати да сте усклађени тако што нећете укључити колачиће осим ако особа не кликне на Прихвати. Неки корисници можда неће кликнути ни на једну од доступних опција и прећи директно на други део сајта. Ако то ураде, могли бисте да одлучите да бисте могли да поставите колачић и закључите да сте пристали на основу чињенице да је корисник видео јасно обавештење и активно назначио да му се свиђају колачићи тако што је кликнуо и користио сајт. Ово је опција која се ослања на то да је корисник свестан да је последица коришћења сајта постављање колачића. Ако изаберете ову опцију, можда ћете желети да се уверите да ће се обавештење појавити негде другде на сајту које подсећа кориснике да постављате колачиће. Најважније је да сви колачићи који се користе на веб локацији, осим неопходних колачића за функционалност веб странице, морају бити подразумевано онемогућени, а посетиоци треба да имају право да их омогуће/одбију тако што ће укуцати ОН/ОФФ у Преференцес колачића. Да бисте нам дали изричиту сагласност, погледајте наше упутство на дну почетне странице веб странице.